آیا می‌توان در دوران بارداری لیزر موهای زائد انجام داد؟
نوشته شده توسط : سارا

بسیاری از افراد برای از بین بردن و یا کاهش حجم موهای زائد خود به لیزر موهای زائد روی می آورند. آکادمی جراحی زیبایی پلاستیک آمریکا می گوید بیش از یک میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ لیزر موهای زائد انجام داده اند. اما ممکن است برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده باشد که آیا در دوران بارداری نیز می‌توان لیزر موهای زائد انجام داد یا خیر؟ به گفته بسیاری از پزشکان، پاسخ منفی است.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد چگونه عمل می‌کند؟

متخصص لیزر پرتو نور را به منطقه ای که می خواهید از شر موهای زائد خلاص شوید، متمرکز می‌کند. لیزر رنگدانه‌های تیره هر مو را هدف قرار داده و گرما را از ساقه مو و به فولیکول منتقل می کند. اگر گرما ایجاد شده فولیکول را کاملا از بین ببرد، دیگر مو در آن ناحیه رشد نمی‌کند. اگر فولیکول فقط آسیب دیده باشد، ممکن است موها دوباره رشد کنند، اما احتمالاً نازک‌تر از قبل خواهند بود.

رشد موها در دوران بارداری

در دوران بارداری، بدن شما غرق در هورمون‌هاست. مقدار بالای استروژن می تواند باعث رشد مو در نقاط مختلف بدن و حتی در مناطقی که قبلاً هرگز ظاهر نشده است، خصوصاً در سه ماهه سوم دوره حاملگی بشود.

می توانید ناگهان متوجه موهایی روی شکم، صورت، گردن، سینه ها و بازوهای خود شوید. خبر خوب این است که رشد این موها کاملاً رایج است و به طور کلی پس از بدنیا آمدن کودک، خود به خود از بین می روند.

چرخه رشد موها

هورمون‌های بارداری در حالت کلی باعث تغییر در چرخه رشد موها می‌شود. موهای سر و بدن شما همگی دارای مرحله رشد فعال به نام آناژن هستند. وقتی مو به طور کامل رشد کرد، وارد حالت استراحتی به نام تلوژن می شود و پس از آن می ریزد. هورمون‌های بارداری باعث به تاخیر افتادن در مرحله "ریزش" می‌شوند. بنابراین موهای شما پرپشت می‌شوند. حدود سه تا شش ماه پس از بدنیا آمدن کودک و عادی شدن ترشح هورمون ها، موهای اضافی می ریزند.

با همه این تفاسیر سوال اصلی این است که چرا در دوران بارداری از انجام لیزر موهای زائد باید خودداری کرد؟

دلیل منع لیزر موهای زائد در دوران بارداری

طی مطالعاتی که در سال‌های اخیر انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده‌اند که، در حالی که از لیزر برای درمان بیماری‌هایی نظیر سنگ کلیه و زگیل های تناسلی در زنان باردار به طور ایمن مورد استفاده قرار گرفته است، هیچ اطلاعات ایمنی برای استفاده از لیزر برای اقدامات زیبایی مانند لیزر موهای زائد در دسترس نیست.

عدم تحقیقات جامع در این زمینه دلیل اصلی منع افراد باردار از انجام لیزر موهای زائد است. اما این موضوع احتمالاً به زودی تغییر خواهد کرد، زیرا دانشمندان نمی خواهند با قرار دادن عمدی مادران در معرض پرتوهای لیزر و روش های بالقوه مضر، به مادران آسیب برسانند.

اگرچه لیزر موهای زائد به طور کلی یک روش ایمن در نظر گرفته می شود، پزشکان و متخصصین پوست معمولاً به زنان توصیه می کنند از این روش اجتناب کنند زیرا هیچ مطالعه ای برای اثبات بی خطر بودن آن برای مادر و نوزاد انجام نشده است. بنابراین اتفاق نظر اکثریت پزشکان و متخصصان این است که عمل لیزر موهای زائد را به پس از فارغ شدن موکول کنند که جانب احتیاط را رعایت کرده و ضرری متوجه مادر و فرزند نشود.

برای آگاهی بیشتر با متخصصین کلینیک پارسیس تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: لیزر موهای زائد , لیزر مو , موهای زائد ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: